Social Icons

Tuesday 16 September 2014

WAHM - Nak jual apa??

Antara 100 impian hidup saya, ialah untuk menjadik suri rumah sepenuh masa... Opsss sory bukan suri rumah, term yg lebih tepat adalah Work At Home Momma (WAHM).  Hehehe.. Ade beza nya tau.. WAHM ni still bekerja tp dr rumah.. Ade sumber income sendiri.. Ade time fokus family n anak, ade time divert ke keje.. Sebab apa tau, takot boring dok umah sokmo buat keje umah.. Saya ni bukan rajin sgt punggg 😜.. Jadik utk counter blk ketidak rajinan saya tu, maid saya ttp akan maintain la position dia.. 

Sebelum ni, saya tak nampak pun cara utk saya jadik WAHM.. Yelah, saya pernah buka butik sebelum ni.. Jual tdg, telekung, blouse etc.. Time tu anak bru 2 (start time Audy 6 bln smp la dpt Jian, dan exit bisness time Yan 6 bln jugak gitu). Saya larik fokus sbb terkejar2 antara family, ofc work n butik.. Dan ianya x menepati apa yg saya mahu kan.. Walaupun time tu saya dah keluarkan modal yang besar, saya exit business..

Dan dgn tak sengaja saya terjebak dgn Shaklee. Awalnya sbg pengguna.. Lps tu terjadik SID (distributor)..  Bila dah "terjadik" tu lah saya nampak peluang yg lebih besar melalui Shaklee ni..  Benar, bukan sekadar dari segi kewangan, tapi bila kite dpt membantu mereka diluar sana ( read as "anda") utk menjadik lebih sihat.. Utk cuba mengatasi masalah kesihatan masing2.. Agar dpt meneruskan penyusuan baby anda tanpa masalah.. 

And now i am working towards my goal--- WAHM sbb saya yakin jalan saya dgn  Shaklee.. Mungkin bagi anda, berniaga makanan ker, kek ker.. Bagi saya, saya xnak buat kek, atau makanan, sbb dah kata tadi saya malas.. Klo dah buat kek, nanti peluh2, pastu tension anak kacau, pastu jerit2, pastu tension.. Eheheh saya pun x sabar org nye.. Pastu nanti menyesal marah anak dan baik aku g keje klo dok umah nak marah budak jek.. Sbb tu saya suka buat Shaklee, saya buat marketing pun guna hp, coaching anak cucu pun guna hp, update blog pun ho.. Heheheh

Kesimpulannya...Buat la perniagaan mengikut keselesaan dan minat anda.. MulaLah utk berniaga..Bukan kah berniaga tu sunnah, dan punca pendapatan dtg lebih banyak dr berniaga???  

Klo anda jenis yg macam saya, jom join Shaklee jom!!


Edlin Zakaria
Shaklee ID : 953268


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tips Kesihatan Percuma

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 019-2677100


Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my