Social Icons

Wednesday 17 September 2014

Mak & Gastrik..



Terjumpa dgn pic ni.. Cantik kan.. Sesedap rase nye ... ESP-- My fav drinks..  Ptg2 camni sedap tau klo campur dgn susu DL strawberry.. Letak ice 2-3 ketul.. Klo time cuti, bole buat ice blended...  Milkshakes strawberry la jadik nya...



Napa saya suka ESP? 


Actually bukan saya saja yg suker.. Tanya la pada customer2 saya, first try jek sure dorg msg saya "kak sedapnya ESP ni"... Dan yg bagus nye kerana ESP ni adalah SOYA NON-GMO.. Sumber protein yg perlu utk membaiki sel2 badan..  Badan kite kan mmg penuh dgn sel2.. Sel sihat badan pun sihat jugak lar dik..



Haa sebenarnya cerita ESP dgn saya ni synonim pasal breastfeeding, pasal tenaga, pasal kecantikan kulit.. Tp ptg ni saya nak share pasal mak saya pulak.. 


****************


Bercerita alkisah ttg mak saya pada Isnin mlm yg lps ni.. Mak puasa isnin tu, tapi dr pagi dah rase sakit perut.. Nak berbuka sayang kata nye (time siang tu saya xde sbb keje).. Sakit cam mencocok2 rase nya.. Gastrik lah tu ekkk.. Bile dah berbuka pun masih rase sakit.. Malam tu lps balik keja bru lah saya jumpa mak.. Dan mak cerita pasal gastrik nya.. Saya pun xtau nak bagi apa? Tetiba teringat ESP (mak saya mkn vitalea, bcomplex, omega, ostematrix).. Ok lar, saya pun bancuh la ESP utk mak.. 


Selalunya klo kena gastrik, mak cuba tahan then besok tu bru nak g klinik.. Kadang tu bile dah teruk smp demam jadik nye.. Tapi pagi besoknnya (cuti Hari Msia), bila saya tinjau dlm bilik, mak tgh mengaji.. Ok la kot, saya pun xnak la kacau awal sgt.. Klo terbaring tu harus la saya tgk kan sbb tu tanda x sihat.. Lps abis ngaji dan kuar bilik, saya pun tanya mak.. Camne sakit perut tu? Mak trs bgtau, elok betul la susu tu ein.. Mlm tu lps minum mak trs tido (sbnrnya masa saya bancuh ESP tu, mak takot nak minum, sbb nanti bertenaga katanya.. Takot xdpt tido), sampai sekarang xde dah rase sakit tu.. Kalo tak tu, mencocok2 sakit nye..


Seronok saya dgr sbb dpt bantu mak hilang kesakitan.. Alhamdulillah dgn izinNya..


Anda nak cuber?? #wa_0192677100 utk konsultansi yer.. 


Edlin Zakaria

Shaklee ID : 953268



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tips Kesihatan Percuma

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 019-2677100


Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my