Social Icons

Tuesday 24 December 2013

Denggi - Bile Allah tarik sekejap nikmat sihat..

Lama saya diamkan diri dari menulis blog.  Lebih seminggu dah saya demam.. Tapi bukan demam biasa, saya kena demam denggi.. 

Mulanya pada hari rabu lepas (18/12/2013). Lps lunch di ofx trs rase sakit menangkap sendi dan kepala pun rase berat.. Ingatkan demam biasa jek.. Dah la kamis besok nye tu dept saya ade Yr End Breakfast!! Oooo i missed that! Tak larat sokmo nak bgn, sakit badan dengan demam skali.  After 3 days demam amik darah n confirmed denggi. Tp time tu platelet ok lg, 150.. So sya dpt escape dr admitted.. Huuhuu x suke msk hospital, sian kat anak2. 

Tapi betul la ye nikmat sihat tu lah yg paling indah.. Sapa yang pernah rase sakit jek yang akan appreciate kesihatan. Bile sakit, tekak tak sedap, selera x best, demam berulang2, bau makanan pun mual.. Bile dtg repeat blood test isnin nye tu, platelet reduced to 103. Badan rase makin weak. So i have to surrender. Merelakan diri utk di masukkan ke hospital. 

Setakat hari selasa platelet saya 76. Ari rabu ni iaitu juga Christmas result blm kuar lagi. Hopefully naik lar.. Dr kata klo platelet 2x naik boleh discharge..





*ni lah 2 org peneman mommy kat hospital.. Suka sgt dok hospital sbb bole main katil. Baby Aydean xdpt ikut mommy. Nnt malam2 mommy lari balik rumah okey..

Yang sedih nye, rosak plan cuti! Mmg saya amik cuti from 20/12 to 27/12. Tapi jawabnya cuti sakit jek lar... Bila lagi nak cuti, ni dah nak abis tahun.. Nx time, klo nak cuti jgn simpan ngam2..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tips Kesihatan Percuma

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 019-2677100


Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my