Social Icons

Sunday 22 September 2013

Gastrik Sembuh dengan Shaklee

Assalam readers,

Alhamdulillah, panjang umur hari ni... Just imagine ye, macamane la klo Allah xmo pulangkan roh kite after tidur mlm td.. MasyaAllah.. Cukup ke amalan saya nak dibawa bertemu dgn Nya nanti... subhanallah... minta Allah panjangkan umur semoga dapat dimanfaatkan dengan baik..

Ok, since semalam ade kawan tanya pasal supplement untuk gastrik, so arini sya nak share kat sini.. Supaya info2 yg baik sentiasa disebarkan dan dapat membantu sesiapa yg memerlukan.. Mana tau anda salah seorg yg kerap diserang gastrik.. Klo bukan anda, mungkin ahli keluarga, kawan2, sedara mara.. Secara tak langsung, kite dapat membantu seseorang supaya menjadi lebih sihat.. Jom kite kaji pasal gastrik ni sikit..



Apakah Gastrik?

Gastrik terjadi apabila dinding permukaan dalam perut terhakis oleh asid gastric, sejenis asid yang dikeluarkan oleh perut bagi tujuan pencernaan. Asid ini kuat dan jika terkena tangan atau kulit, ia akan terkakis. Bagaimanapun, kehadiran lapisan mukosa (lapisan pertahanan) atau cecair bikarbonat dapat menseimbangkan paras keasidan dalam perut dan bertindak sebagai pelindung kepada tisu perut daripada menerima kesan jus gastrik itu tadi.

Bagaimana Gastrik terjadi?

Sewaktu proses pencernaan ini berjalan, jus gastrik, enzim dan asid perut akan dirembeskan oleh kelenjar pada dinding perut. Antaranya adalah asid hidrolik, yang bersifat menghakisini, Sekiranya ia tidak diseimbangkan keradangan boleh berlaku dan seterusnya menyumbang kepada ulser perut.



Supplemen Shaklee untuk Merawat Gastrik ialah:-

1) Energizing Soy Protein – ESP
ESP ini yang kaya dengan kacang soya terpilihnya, bersifat alkali dan mampu membantu meneutralkan lebihan asid hidrolik yang dirembeskan oleh kelenjar perut tadi. Malah, ESP ini juga mengandungi kandungan protein yang tinggi boleh membantu sistem pencernaan bekerja dengan baik kerana sistem pencernaan kita mula 'bekerja' apabila wujudnya unsur protein dalam perut.

Selain itu, nutrien yang terdapat didalam ESP ini juga mampu membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat hakisan oleh asid hidrolik sewaktu proses pencernaan itu berlaku.

2) Ostematrix
Ostematrix adalah suplemen kalsium dengan magnesium dan vitamin D. Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid yang telah memasuki asofagus dan menyebabkan pedih ulu hati. Faktor kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik.

Ramai yang beranggapan gastrik ni bukan lah penyakit yang serious. Namun harus diingatkan sekiranya gastrik berpanjangan dan tidak dirawat, ianya bole menyebabkan pendarahan dalam perut (ulser perut). Pesakit akan mengalami muntah darah dan najis berwarna kehitaman. Pada peringkat ini, endoskopi diperlukan untuk mengawal pendarahan.. Sekiranya perlu, pembedahan harus dilakukan..

Jaga kesihatan diri... Coz good health is PRICELESS...



Edlin Zakaria
Shaklee Independent Distributor
ID No: 953268
edlinz@yahoo.com
+6019-2677100
facebook : The Best from Shaklee



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tips Kesihatan Percuma

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 019-2677100


Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my