Social Icons

Saturday 27 September 2014

Lost & Found


Bukan barang, tapi anak.. 

Masih terasa suspen nye ketika kejadian tu. Rase nak gugur jantung, rase helpless, rase takot yang amat sangat, rase menyesal, rase yang macam2...  Terpikir macam2 masa tu.. Kat mana org bawak Audy keluar? Pintu mana? Sapa yang bawak? Kat mana dia sekarang? Macamana org tu bawak Audy?

Pagi tu kami ke Family Day RHB Bank di Malaysia Agro Park di Serdang




Masa tu kami di Parkson Seremban Parade.. G sana utk beli swimming suit Audy sbb yg lama dah ketat. Dah selesai shopping swimming suit dan rope towel, nak balik lah konon.. Tapi dapat pulak voucher rm10 yg hanya valid utk 1 minggu. Saya pun trs carik bag utk brgan swimming yg murah2 utk guna voucher tu.. Dah dpt tu trs la nak bayar.. On the way to cashier ade doll house.. Dekat sgt dg cashier tu, 30 steps pun x smp.  Audy pun cakap, Audy nak tgk doll house ni.. Ok, mommy g bayar bawak Aydean while Audy n Jian tgk doll house (Jian sblm tu merajuk sbb mintak brg x dpt). So masa kat cashier tu ade sorg jek dpn saya. Saya sempat jengok2 kat tmpt doll house tu, nampak Yan. Ok lah tu..

Tapiiiiii... Bila lps bayar, nampak Jian sorg jek.. Saya panggil2 Audy, budget2 dia masuk area dlm 2 sikit kat tempat toys.. Panggil nak 10 kali, xde respon. Tanya Jian, mana kakak? Sambil merajuk dia jawab x tau..  Makin suspen dah, sora makin kuat. Saya dah start tanya2 org, nampak x bdk pakai shirt cam ni ( sambil tunjuk Jian sbb dorg pakai shirt yg same).  Makin lama saya makin dah menjerit2 panggil nama Audy, sambil mula start nangis.. Shoppers lain pun dah kecoh2- anak dia hilang.. Staff pun dah tolong carik kan.. ya Allah perasaan time tu.. Dah start pikir yang bukan2... ya Allah selamat kan lah anakku..

Makin kuat saya nangis sambil panggil nama Audy, tetiba kat another section kat floor tu, ade org bgtau, ni dia.. Ni dia.. Dan saya nampak Audy.. Alhamdulillah, lega rase nye, tapi tetap marah sbb geram. Sgt2 syukur time tu.. Macamane lar perasaan parents lain yg diuji dgn anak hilang tu.. Saya yang hilang dlm 3 minit rasenya pun dah nak pengsan. 

Abis saya lecture dia lps tu.. Bila di tanya, dia kata lps tgk doll hse Audy tgk section bags pulak. Lps tu ade 1 coouple tu bawak Audy g information counter, mungkin sbb dia nampak Audy mencari2 saya.. Dan masa saya tgh carik tu, staff lain tgh amik details Audy. 

Alhamdulillah Audy selamat... Saya yakin Allah lindungi anak2 saya mungkin salah satu sebabnya dengan doa.. Sesungguhnya doa itu senjata org Islam. Saya tak dapat nak pastikan keselamatan anak2 saya, terutamanya apabila saya keluar bekerja, dan Audy kesekolah, Jian dan Aydean dirumah. Hanya dgn kekuatan doa saya harapkan anak2 saya dilindungi Allah dari segala kesusahan, keburukan, kejahatan serta bahaya dari segala kejahatan dan keburukan di dunia ini dan di akhirat kelak, dengan rahmat dan kasih sayang Nya..  Sebelum kami keluar rumah semalam pun, dalam kereta kami berdoa agar perjalanan kami selamat, dan dilindungi dari segala bahaya..  

Alhamdulillah walaupun diuji semlm, tapi semua nya selamat.. Pengajaran utk diri saya sendiri.  Lesson learnt, Edlin!!! 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tips Kesihatan Percuma

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 019-2677100


Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my