Social Icons

Tuesday 8 October 2013

Tempoh 9 bulan yang menyeronokkan

Seronokkan bila dapat tau kite pregnant? Walaupun dalam tempoh tersebut badan kite kurang sihat, selera pun x best, tapi feeling bile kite carry 1 makhluk istimewa dalam womb tu mengatasi segala2 nya.. Hebat nya kuasa Allah.. Darah setitik air menjadi darah, bertukar kepada segumpal daging dan membentuk menjadi manusia yg sempurna.. InsyaAllah..

Bila dah tau pregnant, adalah macam dah jadik harus amik supplement.. Sbb kite ni memerlukan tenaga dan nutrisi bagi membantu pembentukan makhluk istimewa itu.. Mmg badan kite perlukan byk tenaga dalam proses tersebut dan tak hairan la kenapa sepanjang tempoh kehamilan, kite senang letih.. Jadi, supplement adalah jawapan nya.

Tetapi, anda tau tak betapa banyak pil antenatal yang tidak hancur dalam tubuh dan boleh mengakibatkan pelbagai masalah kesihatan antaranya batu dalam hempedu?

Pil vitamin yang tidak hancur itu akan bersalut dengan lemak dan seterusnya membentuk batu hempedu.

Oleh itu, pastikan supplement yg anda ambil adalah berasaskan sumber asli supaya ianya selamat dan senang diserap oleh badan. Sebagai alternatif, pilihlah Set Mengandung Shaklee sebagai pilihan terbaik dan selamat.

Set Mengandung Shaklee terdiri daripada:-

~ Multivitamin(Vita-lea) ~
mengandungi 12vitamin dan 7 galian dan ianya lengkap dengan iron formula. Iron formula sangat penting bagi ibu yang mengandung dan menyusukan anaknya. Kekurangan iron boleh membuatkan si ibu lemah, mudah nak pitam atau pengsan, tekanan darah rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu.

~ B Complex ~
Lengkap dengan 8B iaitu keperluan tubuh yang sempurna ke atas vitamin B. Supplement B complex Shaklee mengandungi Folic acid, biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon .Vitamin B dikatakan sangat penting untuk pembentukan tulang tengkorak anak di dalam kandungan.

~ Vitamin C ~
Sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7 setengah biji oren dan memenuhi keperluan vitamin C minima tubuh kita iaitu 500mg. Ia tidak mempunyai pewarna dan pengawet tambahan.

~ Kalsium(Ostematrik) ~
Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi. Tidak mengandungi lemak berbanding produk tenusu. Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna, membaiki ransangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot, sakit pinggang, lenguh-lenguh dan kebas kaki/tangan terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.

~ Omega -3(Omega Guard) ~
DHA adalah sangat penting dalam perkembangan otak, serta aspek-aspek lain perkembangan janin. DHA juga asid lemak utama yang ditemui dalam retina mata, serta organ-organ badan yang lain.

Bayi tidak mampu menghasilkan DHA mereka sendiri, mereka memperoleh DHA daripada susu ibu. Sebelum mereka dilahirkan, DHA didapati dari ibu melalui plasenta. Dengan itu, ibu akan mengalami kekurangan DHA.

Pakar mencadangkan supplement Omega 3 kepada ibu-ibu yang mengandung (dari trimester ke-2) dan ibu-ibu yang menyusu. Ini adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan fetus dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri.

Jadik, secara ringkasnya, Set Mengandung Asas untuk trimester pertama terdiri daripada:-

Vitalea
B Complex
Vitamin C
Ostematrik

Harga set di atas RM203 with postage.. Vitalea dan b complex adalah bg kegunaan 4 bln, vit c chewable 1 bln dan ostematrix 1-2 bln.

Set asas untuk trimester 2 & 3 terdiri dari:

Vitalea
B-Complex
Vitamin C
Ostematrix
Omega Guard

Bagi set utk trimester ke-2 & ke-3, tambahan adalah omega guard.. Berharga rm109 utk kegunaan 3 bln.

Pilihan di tangan anda.. Pilihlah yg terbaik untuk anda dan bby..



 Edlin Zakaria
 Shaklee Independent Distributor
 ID No: 953268
+6019-2677100
 http://themagicgarden.blogspot.com
 facebook : The Best from Shaklee







4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Tips Kesihatan Percuma

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 019-2677100


Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my